2015. január 22., csütörtök

Utolsó Döntésem! ( A Bipoláris zavarról egy rövid a képzelet szülte történet keretében! )

" A kevert fázisok többnyire a legkevésbé stabil fázisok (negatív hangulatok könnyen megjelenhetnek, de hamar el is múlhatnak) magukban foglalhatnak pánik rohamokat, rombolási hajlamot és öngyilkossági kísérletet. Egy hosszabban tartó kevert fázisban a beteg érzelmi fájdalma olyannyira súlyosbodhat, hogy egy pont után fizikai fájdalommá válik, mely sok beteget öncsonkításra késztet, mint vágás, égetés, vagy más önmaguknak fájdalmat okozó tett, kizárólag azért, hogy elvonja a figyelmüket az érzett fizikai vagy érzelmi fájdalomtól. Az öngyilkossági arány a kevert fázisban a legnagyobb."

-Mi a francot akarsz! mérges voltam, az ajtóm zárva az ablakokon sötét lepel és a tükörképem szemtelen vigyorral magyarázza, mi is a helyes.
-Semmi, beszélgetünk nem??? firtatta tükröződésem, megfordulva fejembe, hogy borotvahabbal borítom el pimasz képét, találjon más balekot, nekem dolgoznom kell holnap!
-Mi van?! emelte hangját a másik John, jobb híján nem tudtam más névvel illetni, bár nem is akartam. Nem akartam, de egy kedd reggel mikor a fésűért nyúltam, a képnek hitt képem megszólalt.
 Több hónapja volt, aztán mert féltem orvoshoz fordultam és kaptam is segítséget, ha lenyeltem a kapszulát komisz önmagam eltűnt, ám volt egy bibi, a gyógyszer egyre gyengébbek bizonyult és ez az okoskodó valaki vagy valakim, mind gyakrabban meglátogatott.
 Volt idő, mikor zenét dübörögtettem és táncoltam a szobám magányába. Akadt mikor a pia után tapogatóztam, de mindegy volt, ez a pimasz, hiperaktív belső-énem nem hagyott magamra, sőt már azt is megmondta mit egyek!
 Utáltam és közben egy horrorfilm kellős közepén éreztem magam, de mert döntésre jutottam, a borotvahad, a tánc és zene elmaradva, az utolsó gyógyszereket a WC lehúzva feltártam tizedik emeleti lakásom, piszoktól terhes ablakát és döntöttem.
 Furcsa volt, észre sem vettem, hogy már magam mögött hagyva a trehány fürdőszobát, az ablakba állok, nem tétovázhattam, a fejem zsongott, így ugrottam és számolni kezdtem, számolni, hogy végre vége legyen és a csend burkoljon be, még úgy is ha fáj...
"A pszichózis tünetei a hallucinációk (hallani, látni vagy egyéb módon érzékelni olyan dolgok jelenlétét, amelyek valójában nincsenek jelen) "
A bipoláris zavar a teljes népesség kb. 1%-át érinti, így egyes becslések szerint Magyarországon 100 ezren vannak!

Adatok a Wikipédia tárházából származnak!

MINDEN BETEGSÉGET GYÓGYÍTANI KELL? MINDEN BETEGEN SEGÍTENI KELL!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Dögvész! / tört verzió /