2016. december 30., péntek

Egy Pillanatnyi Pillantás


Szomorúan néztem a felhőktől tűzdelt eget, szomorú voltam, és sok kérdés közepette az elmúláson töprengtem. -Csak kérdések voltak, csak egy lélegzetvételnyi rezdülés, nem akartam beletemetkezni, nem akartam egy sokadik keresztet magamra venni.
 Persze fájt és hazudnék ha azt mondanám már minden rendben, de el kellet fogadnom, hogy anyukám, nem anyám, nem függ a koromtól, ő az én anyukám volt és marad, meghalt. Sokáig száműztem a gondolatokat, lenyelni, vagy eltaszítani kívántam az emlékezést, de emberek vagyunk, ember vagyok, és igen, ki kell mutatni az érzéseket, így a bánatot is.
 -Kansasra pillantottam, a lány elmélyedt régi könyveibe és igyekeztet frissíteni tudását. Nagy ágyú volt, pörgött egykor vele a világ és közben a világ rázúdult. Most már nem száguldozott, most egy másik úton járva haladt egy ösvényen. De én úgy érzetem, igen is a saját tempónkba azt kell csinálnunk ami a szívünkbe dobog, különben belebetegedünk, s minek betegedni, ha van kiút, mert minden labirintusból létezik kijárat, ez tény.
 Elfordultam, se ablak se kedvesem és még a nyomasztó terheket is hátrahagyva csak néztem kifelé fejemből és minden, még lélegző nyomasztó atmoszférát hátrahagyva, igyekeztem, arra gondoltam amim van. -Van egy ház, nem kastély, van munka, az egyik olyan dolog amit szeretek csinálni és itt van nekem Kansas és én neki, kívánhatunk többet(?) -Persze lehetünk vágyakozok, lehetünk mindenséget felsoroló igény birtokosai, de minek?! -Minek ha az adott pillanat örömet és boldogságot szolgáltat.
 -Először is élek, van mellettem egy olyan hölgy akire rápillantva soha nem gondoltam volna, hogy velem tart az élet nevű utazásba, és ez csodálatot és boldogságot teremtet. S ami igazán örömteli, az az, hogy ez a boldogság mindkettőnket körülölelve egy ragyogó csodát teremtet...

 Meseország(?) -Nem, a valóság immár egyetlen városra korlátozódott és tulajdonképpen senki nem tudta mi rejtőzik a falon túli örökös ködtengerbe. Éhség és nyomor ugyan nem volt, de az emberiségből immár csak ennyi létezett, egy városnyi polgár akiket egy maroknyi katona védelmezett az ismeretlentől. -Furcsa hogy ilyen elveszett világban az ember moralizál, a jóról és emlékekről, de a vélt biztonság és a lelki egészség érdekében ez szinte a muszáj képében jelentkezett, vélhetőn minden épp ember elméjében.
 -Esteledett, a helikopterek lassan felemelkedve a ködbe merészkedve napalm rakétákkal világították meg a külvilágot, vagy is inkább felégettek mindent ami esetleg közeledhetett a város ellenében. - Érdekes, ez a Föld és se műholdak sem bátor pilóták nem tudták feltérképezni a planétát, mi több, pár mérföld után, már a dronok sem láttak semmit, majd egyszerűen megsemmisültek. A városnyi túlélőnek talán egy szerencséje volt, és ez a vörös bolygó. Tulajdonképpen a Mars kolóniái tartották el a várost, onnan jött az utánpótlás, az volt az utolsó remény. Ha megszakadna a Marssal a kapcsolat, pár hónap és a város éhen és szomjan halva, az utolsó emberi település is megszűnne a Föld nevű bolygón.  - A lényeg, emberként élünk, emberi munkákat végezve, legbelül abban reménykedve, hogy vagy a technika vagy a Jó Isten által a kék bolygó újra kék lesz és egy végső esélyt kap az emberiség, hogy megcáfolja azt a trendet, hogy az ember csak pusztít maga körül, mindent és mindenkit felemésztve...reménykedjünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Dögvész! / tört verzió /